Wednesday 27 January 2016

The times flies


huh.. long time no see.. lama dah rasanya tak merepek dalam blog.. rindu pulak rasanya.. dari akhir form6 sampailah aku dapat sambung study, alhamdulillah Allah bagi aku peluang untuk belajar lagi.. you know what aku rindu dengan kawan-kawan sekolah aku, bukan nak kata kawan-kawan dekat uni aku tak best.. best juga tapi nilai persahabatan tu tak sama.. aku bukan setakat rindu kawan-kawan, semua aku rindu, rindu asrama, rindu sekolah, pendek kata rindu semua bendalah.. masa sekolah punyalah menyampah, bila dah habis sekolah time tu larh baru nak rindu-rindu bagai..



sebab tu orang cakap masa zaman sekolah larh yang akan kita ingat-ingat, it's full of memory.. mana taknya dekat sekolah fikir masalah belajar jew (tu pun kalau fikir hee).. selalunya tak larh, fikir enjoy jew.. bukannya masa dekat uni dengan kerja tak boleh enjoy, tapi masa tu tanggungjawab dah banyak dah bertambah and kena fikir masalah lain.. bila umur dah meningkat kenalah jadi matang sikit.. 




cepat betul masa berlalu.. pejam celik dah sambung belajar dan dah habis sem yang pertama.. kepada kawan-kawan semoga berjaya dalam kehidupan.. achive your dream, let make our dream come true.. aku mesti rindu dekat semua.. doakan kejayaan aku.. in syaa allah korang akan sentiasa ada dalam doa aku.. jangan lupa aku bila dah ada kawan baru nanti.. hee.. semoga allah memberkati persahabatan kita dan semoga kita sentiasa mendapat rahmat dari-Nya..




rasa nak throwback pulak.. rindu zaman-zaman aku KAA dulu, dengan first time masuk asramanya, first time jauh dari family.. semua benda kena buat sendiri, hidup dengan kawan-kawan.. time nie memang tak ada gambar sangat.. Tapi kalu tak ada gambar sekali pun kenangan tu tetap ada..  Lagipun bukan gambar yang buat aku ingat dekat korang tapi kenangan pengajaran yang korang tinggalkan untuk aku.. masa zaman-zaman teknik dulu barulah aku merasa ada classmate lelaki, walaupun lelakinya sikit.. dengan bisingnya, pelbagai kerenah.. manusiakan macam-macam ragam dan perangainya.. bila form 6 classmate aku kembali ramai gadis-gadis, tapi ada juga seorang lelaki, walaupun seorang.. and bila aku masuk uni kaum adam still sikit.. rezeki masing-masing, Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita semua.. meh kita throwback sikit..


#throwback



nie jew larh gambar yang aku ada masa zaman KAA..
2011 - DORM 7

















2012 - GETTING BACK TOGETHER
2012 - EX-DORM 7
2012 - DORM_ONE @ DINNER


2012 - FINALLY GRADUATION DAY
2012 - MY CLASSMATE LAST DAY OF SPM
2012 - WITH OUR B.M TEACHER
2012 - THE BOYS OF MY CLASS..


sebenarnya banyak lagi gambar, tapi yang lain kita simpan.. tu baru sikit belum lagi zaman aku STPM.. A Memory is a photograph taken by the heart to make special moment last for ever.. masa tu berlalu dengan pantas.. dari 2014 ke 2015 and sekarang dah 2016..


PRAUNIVERSITY STUDENTS

IN ACTION 
MY CLASMATE
A WAY TO SUCCESS
GIRLS TIME

MISS THOSE SMILE
GREAT MOMENT , LOVE YOU

ONLY 10 OF US
GRADUATION DAY 

LOVE YOU
THOSE MEMORY MAKE ME SMILE
MEMORY 
Those memory make me smile wile looking at it.. no matter what you, no matter where you go I'll remember all of you.. within 2 years we create a lot of things together.. I have learn a lot of things with all of you.. Knowing you guys is the best things that happen in my life.. thanks to Allah for giving me the time and for the chance to getting know all of you.. nice to meet all of you..
..nurshairah izzati mohd rozuan.. ..siti nabilah tarmudzi.. ..emy mera shakila minhat.. ..siti noor nadiah shaari.. ..nur asyikin suhaimi.. ..amirah zulfa ahmad nasir.. ..aina atirah ayub.. ..nurnabilah salim.. ..abdul rahman ishak..

Eeeeehhh!!! belum habis lagi throwback, tu baru form6 baru penghabisan tahun 2014 belum masuk tahun 2015 lagi.. aku start kerja, mula-mula masuk uni, the begining of my university life banyak lagi larh.. kadang-kadang kita rindu seseorang bukan sebab dah lama tak jumpa tapi sebab kita rindu kenangan yang telah kita cipta bersama.. so simpan larh kenangan korang.. setiap kenangan tu ada pengajaran dan hikmah disebalik mengapa ia terjadi..


so bila aku dah habis form6 sementara nak tunggu result, aku kerja larh saja nak pengalaman, bukan nak pengalaman sangat pun sebenarnya nak beli phone baru heeee.. first time kerja, apa taknya lepas aku spm dulu mana kerja duduk melepak jew.. dan memang menjadi masalah bagi aku bila pergi tempat baru susah sangat nak cari kawan.. alhamdulillah aku jumpa member kerja yang sangat best.. rindunya rindu nak main-main dalam kedai, rindu nak makan sama, rindu semualah.. walaupun perkenalan yang singkat.. terima kasih sebab bagi kita pengalaman dan memory yang sangat indah.. to both of my sister, thanks for everything.. miss you kak farehah and this naughty girl..

women in black
posing time
finish working..

Aku kerja tak lama pun sekejap jew.. sebelum result upu keluar aku dah berhenti.. not bad larh kerja pun, dapat duit dapat pengalaman.. dapat tengok gelagat-gelagat manusia yang pelbagai ragam.. lepas aku berhenti kerja duduk melepak jew larh kat rumah sampai dapat result upu.. alhamdulillah aku dapat sambung belajar.. mula-mula check upu tu cuak gila, kawan-kawan aku yang pandai-pandai pun ada jew yang tak dapat masuk u apa tah lagi aku nie.. rezekikan siapa tahu.. lagi pun Allah dah aturkan yang terbaik untuk setiap hamba-Nya..


Just let the time flies.. biar masa yang tentukan.. so sekarang aku dah masuk uni.. hrm benda baru, suasana baru, tempat baru, kawan baru, banyak larh benda baru.. but kali nie distance dia lagi jauh.. kalau dulu KL-BTS, KL-Seremban tapi kali nie, KL-Kota Bharu.. jauhlah jugakan.. tapi tak pe belajarkan.. so aku akan habiskan masa aku dekat kelantan 4 tahun.. aku harap aku dapat lulus dengan cemerlangnya dan dapat segulung ijazah dalam tempoh masa yang ditetapkan..

university life
I'll never..
Panjang betul cerita aku kali nie.. untuk semua kawan-kawan aku thanks sebab hadir dalam hidup aku bagi warna dalam kehidupan aku.. Ya Allah terima kasih diatas kurniaan-Mu.. doakan aku key.. aku akan sentiasa doakan kejayaan, keselamatan, kejayaan dan semua yang baik-baik untuk korang semua.. bye-bye Assalamualaikum..